#fizetős M0-s

Fél négykor találkoznak Tarlóssal a polgármesterek
2014. December 15. 12:35

Fél négykor találkoznak Tarlóssal a polgármesterek

Gőzkieresztésnek, illetve a véleménynyilvánítás formális kipipálásának tartják ellenzéki kerületi polgármesterek azt a tanácskozást, amire a januártól fizetőssé váló M0-s, valamint a bevezető autópálya-szakaszok miatt trombiltálta össze őket Tarlós István.

hvg.hu hvg.hu

2014. December 15. 12:29

"Alapvetően" rábólintottak a megyei matricára a polgármesterek

A minisztériumba behívták azt a 19 érintett, főváros környéki település önkormányzati képviselőit, akik érintettek az M0 körgyűrűre kivetendő útdíjban. Elmagyarázták nekik, hogy minden autósnak havonta csak egy liter benzin árába kerül a bejelentett megyei matrica. A Fónagy János által celebrált összejövetel olyan jól sikerült, hogy a végén az érintettek – az NFM közlése szerint – kijelentették: alapvetően egyetértenek az útdíj bevezetésével.

MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu

Fizetős M0-s:
2014. December 15. 09:53

Fizetős M0-s: "nem a budapesti agglomeráció megadóztatása a cél"

A kormányszóvivő szerint a kiindulópont a megyei matricák bevezetése, a kormány célja a közlekedők helyzetének javítása. A hét végén a fuvarozókkal, hétfőn az önkormányzatokkal egyeztetnek, a kormány pedig szerdai ülésén foglalkozik a témával. Az elkészült hatástanulmányokat elérhetővé teszik..

MTI MTI

Jobbik a fizetős M0-sról:
2014. December 15. 08:31

Jobbik a fizetős M0-sról: "a kormány elrugaszkodott a valóságtól"

A Jobbik egyetért abban, hogy az autósokat át kell terelni a közösségi közlekedésre Budapesten, azonban szerinte ezt a Fidesz az autós társadalom büntetésével tenné, a Jobbik pedig kedvezményekkel ösztönözné az átállást. Határozati javaslatot nyújtanak be a közgyűlésnek, amelyben az új útdíjtételek elítélését mondaná ki és felkérné a főpolgármestert, hogy járjon közben.

MTI MTI

Fizetős M0-s: Orbánt cáfolja az Európai Bizottság
2014. December 13. 19:10

Fizetős M0-s: Orbánt cáfolja az Európai Bizottság

Bár Orbán Viktor a pénteken a Napi Gazdaságban megjelent interjújában azt mondta, hogy az M0-s körgyűrűt uniós kötelezettség miatt kell fizetőssé tenni, az Európai Bizottság a Portfolio.hu-nak cáfolta, hogy lenne bármiféle ilyen kötelezettség.

hvg.hu hvg.hu


Csepreghy megmagyarázza az M0-s útdíjat
2014. December 12. 17:49

Csepreghy megmagyarázza az M0-s útdíjat

Az Európai Unió (EU) által finanszírozott útfejlesztési projekteknek minden esetben meg kell felelniük a rentabilitás kritériumának - nyilatkozta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára pénteken az MTI-nek arra a kérdésre válaszolva, hogy nincs-e ellentmondás a miniszterelnök Napi Gazdaságban megjelent interjúja és az általa korábban elmondottak között.

MTI MTI


Megtámadja az MSZP az útdíjjavaslatot
2014. December 12. 12:18

Megtámadja az MSZP az útdíjjavaslatot

A budapesti MSZP-s országgyűlési képviselők határozati javaslatban támadják meg a fizetős M0-s tervét. Kunhalmi Ágnes szerint ha arról szavaz az Országgyűlés, majd eldől, hogy a fideszes képviselők pártjuk, vagy Budapest és az ország érdekeit nézik-e.

MTI MTI


Nyílt levélben keltek ki Varga Mihálynál a fizetős M0-s ellen
2014. December 12. 09:26

Nyílt levélben keltek ki Varga Mihálynál a fizetős M0-s ellen

A Levegő Munkacsoport szerint az M0-snak és az autópályák bevezető szakaszainak fontos szerepük van a belső utak tehermentesítésében. A díjasítás következtében viszont a gépjárművek egy része átterelődne a belső utakra, ami a légszennyezés jelentős növekedését okozná. A civilek kérik, hogy az emberek százezreit érintő döntések meghozatala előtt a kormány készíttessen átfogó elemzést a várható hatásokról.

hvg.hu hvg.hu



Fizetős M0-s:
2014. December 11. 13:30

Fizetős M0-s: "Botrányos intézkedés!"

Szembemegy a korábbi közlekedési koncepcióval, széles társadalmi rétegeknek nehezíti meg a mindennapi mobilitását, környezeti és baleseti kockázatokat is növeli, és még a korábban belengetett fővárosi dugódíjnak is ellentmond. Közlekedési szakértőket és érintett települési vezetőket kérdeztünk a kormány 40 milliárdos járulékvadászatáról, a főváros közeli autópálya-szakaszok fizetőssé tételéről.

hvg.hu hvg.hu